Magnez - po czym rozpoznać niedobór? cz. 1

Objawy niedoboru magnezu u człowieka można rozpoznać bardzo łatwo i szybko, ponieważ magnez jest minerałem biorącym udział w wielu procesach zachodzących w organizmie człowieka. Jego niedobór zostanie od razu zasygnalizowany przez pewne objawy. Niektórzy jednak bagatelizują je, ponieważ nie są one bardzo uciążliwe.

Magnez po czym rozpoznać niedobór cz.2

Osoby cierpiące na niedobór magnezu posiadają trudności z koncentracją, dlatego suplementacja magnezu jest polecana studentom i maturzystom. Pozwala im to na maksymalną chłonność wiedzy. Jest również inny objaw niedoboru magnezu, zwany zespołem niespokojnych nóg.

Magnez a depresja

Magnez odgrywa ogromną rolę w ludzkim organizmie. Od tego, czy w organizmie znajduje się jego odpowiednia ilość zależy nie tylko dobry stan fizyczny, ale także psychiczny, co wykazały badania ostatnich lat. Magnez, a właściwie mówiąc – jego niedobór – może powodować depresję.

Skutki przedawkowania magnezu

Bardzo dużo mówi się o tym, że magnez odgrywa dużą rolę w organizmie, że konieczna jest jego suplementacja w przypadku niedoboru, ale bardzo mało mówi się o przedawkowaniu magnezu. Magnez jest usuwany przez nerki, które regulują jego poziom w organizmie.

Magazynowanie magnezu

Magazynowanie magnezu w organizmie odbywa się z udziałem układu szkieletowego, mięśniowego i nerwowego, a w znacznie mniejszym stopniu pozostałych układów. Magnez jest minerałem, którego połowa gromadzona jest w kościach. Około 25% magnezu trafia do mięśni szkieletowych, a pozostała część w układzie nerwowym i pozostałych.

Źródła magnezu

Magnez jest minerałem bardzo pożądanym ze względu na to, ze odgrywa bardzo dużą rolę w organizmie. Magnez znajduje się w kakao gorzkim, dlatego też można go znaleźć w produktach, których kakao to jest składnikiem. Najwięcej magnezu znajduje się w czekoladzie gorzkiej, nieco mniej w czekoladzie mlecznej. Magnez znajduje się także kaszy gryczanej.

Beta karoten

Beta-karoten jest jednym z najbardziej znanych składników odżywczych zawartych w spirulinie – aldze morskiej wykorzystywanej do produkcji suplementów żywieniowych. Beta-karoten jest naturalnym pomarańczowym barwnikiem występującym w wielu roślinach jadalnych – między innymi w morelach, brzoskwiniach, marchwi.

Białka

Białka są to jedne z głównych składników pokarmowych, które dostarczamy do organizmu każdego dnia. Białka charakteryzują się tym, że składają się z długich łańcuchów, które są połączone ze sobą aminokwasami. To główne elementy metaboliczne i strukturalne komórek, a także tkanek i narządów.

Rola białek

Białka pełnią w organizmie przede wszystkim role budulca. Białka są bowiem głównym budulcem struktur komórkowych i tkankowych. Mogłoby się zatem wydawać, że spożywając pokarmy białkowe i wodę utrzyma się dobry stan organizmu. Nic bardziej mylnego, węglowodany są potrzebne do prawidłowej pracy mózgu, między innymi rzecz jasna, podobnie jak tłuszcze omega 3 i omega 6.

Węglowodany - główne informacje

Węglowodany zwane również sacharydami i cukrami, są związkami organicznymi, które dzielą się na mniejsze grupy, a mianowicie na monosacharydy, oligosacharydy i polisacharydy. Węglowodany pełnią funkcję zapasową w organizmie człowieka. Mianowicie chodzi tu o to, że w przypadku, gdy organizm nie potrzebuje energii, węglowodany są magazynowane.

Strony

Subskrybuj Porady żywieniowe i zdrowotne RSS